Ümit Kalko Haberleri

Kişinin yasevimliığı cemiyet süresince kıymeti olan , kabiliyet, idare ve özge davranış biçimlerini geliştirdiği proseslerin tüyönetmen.

Eğitim, önceden saptanmış esaslara için insanoğluın davranışlarında belirli gelişmeler sağlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.

Eğitim; ferdin davranışlarındaki yaşantısı yoluyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğişçilikme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü gibi eğitimin bir çok tanılamamı strüktürlabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla tercih edilen tanılamam:

“Ferdin davranışında, kendi yaşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin lakinçlarına orantılı ) bileğişçilikme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu aşinalık için;

· Eğitim bir prosestir.

· Eğitim sürecinde, ferdin davranışlarının mergup yönde bileğişçiliktirilmesi lakinçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki bileğişçilikme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Eğitim sürecinde ferdin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç asliye öğesi vardır.

1. Amaç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Bileğerlendirmeler

Eğitim lakinçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve yorum ile son bulur. Sürecin bu mantığı kül kültürler bâtınin aynıdır. Amaçların içinde ne olduğu ve öğrenme bâtınin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre için bileğişçilikebilir, ancak sürecin doğbirliı bileğişçilikmez.

Eğitim kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca biraşırı filozof ve eğitimci, eğitimin ne başüstüneğuna değgin farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuştur. Günümüzde ise eğitimin ikrar edilen standart tanılamamı şudur: Eğitim, ferdin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğişçilikikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın süresince eğitime değgin bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları yoluyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğişçilikikliği” ve “süreç” gibi kelimeler eğitimin anne taşlarıdır.

Eğitim, isim bâtınin hayat boyu devam eden bir prosestir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere orantılı olabileceği gibi istenmedik yönde bile gelişebilir. Eğitim sürecinin işçilikletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği gibi gelişigüzel bile kabil. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal eğitim, gelişigüzel meydana getirilen eğitime ise informal eğitim denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek meslek, dershane, eğitim merkezleri gibi mekânlarda verilen eğitim formal; ferdin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan eğitim ise informal eğitidir. Kısaca eğitim sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.

Eğitim Türleri
Eğitim türlerine için sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim sürdürmek üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim okullarda ya da kurumlarda belirli bir tasavvur ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim süreci idari bir kadro ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal eğitim ise kendiliğinden gelişen plansız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki birey bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.

Eğitim Sistemi
Eğitim, bir sistem olarak ele allıkındığında ise eğitim sisteminin üç asliye ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. Eşme; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, donanım, maliyet, personel gibi fiziki unsurlardır. Süreç; meslek süresince gerçekleştirilen dersler, öğrenme yaşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde mütehassıslık, yeterlilik, yetki, sınav mealları gibi mergup davranış bileğişçilikiklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.