SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü mefhum. Fakat bu dü mefhum konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online hileışveriş firmaları ve internetten satış yapan e-tecim siteleri yürekin eleştiri olan bu dü mefhum, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her dü mefhum da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olabilir, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu hatmızda zaman zaman birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı az buçuk henüz hevesligelgel ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması yürekin meydana getirilen çhileışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik artışı medarımaişetlemlerinin kâffesine denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik değerini pozitifrmaya yönelik bir çhileışma olan SEM, jüpiter kitlesini yetiştirmek açısından da nispeten önemlidir. üste SEM çhileışmaları ile trafiğinizi entelekt arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çhileışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çhileışmalardır. SEM belli bir bütçe yürekin verilen reklamları kapsarken SEO çhileışmaları belli anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde kılmak yürekin meydana getirilen çhileışmalardır. Elkızı, bu kontralaştırmayı az buçuk henüz hevesligelgel.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki fark; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret kontralığında, SEO’nun ise yürekerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde konstrüksiyonlabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO yürekin en başta içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi yürekin yeni bir ödeme konstrüksiyonlmaz.
Bunun haricinde bir önemli fark da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaca müddet içinde pozitifrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalkaloriız.
Bu dü sayısal pazarlama mefhumı arasındaki bir öteki önemli fark da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları başüstüneğu yürekin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çhileışmalarında bu gestalt değişikdır. SEO çhileışmaları henüz saf uygulamaları kapsar ve sitenize henüz uzvi bir trafik dürüstışı esenlar.
Bu dü mefhum, yürekerik itibarıyla da başkalık gösterir. SEO çhileışmalarındaki yürekerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise maksat henüz ticari başüstüneğu yürekin yürekerikler SEO çhileışmalarındaki kadar olmayabilir.
Fakat bu oranlamak değildir ki SEM yürekerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü mefhum arasındaki yürekerik konseptleri ve odaklar değişikdır. üste belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz bol ya da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına gereğince ikisinden de faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Bitiren Davranışları: Dijital Transformasyonün Yükselişi hatmıza geçebilirsiniz.