Logo nedir? Lügat mealı olarak esas mukabillığı dilimizde amblem olan, bir işçilikin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, mealını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak işçilikletmenin veya organizasyonun kazık olarak yaptığı işçiliki sembolize edebileceği gibi, markanın kendi mealı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çkızılışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı muhtevaerik ve anlamlara iye kabil.
Sorusu sorulduğunda söz mealının haricinde, biröte logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı meydana getirecek olan özlük veya kuruma neyin ve ne aktarıldığı olabildiğince önemlidir. öteki taraftan logo tasar çizim çkızılışmasını meydana getirecek özlük veya kurumun sizi ne anladığı ve logo çkızılışmanızı ne değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkızılışma sizin, işçilikletmenizin ve bundan sonraki çkızılışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çkızılışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değişçiliktirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka muhtevain yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkızılışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş sahaı ile faaliyette mevcut şirketler muhtevain henüz çok tercih edilebilir. Hiç bir sektörde çalışkanlık gösteren işçilikletmelerin ekseriyetle logoları sektörü oyun eder. Ancak yekten okkalı sektör ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda afişlemek imkansızdır.
Logo ne işçilike yarar?
İşletmeler muhtevain logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her ne markası olmayan bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hengâm aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile beraberinde gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, evet aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Yıprak halini düşünmeye çkızılışın. Markaların logoları olmadan filvaki marka olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple işçilikletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza dayanıklı adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasar çizim” çkızılışması ile kafalayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) ifade eder. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca ara sıra kişilerin bir görünüşte tanılamanmasını sağlayıcı işçilikaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
şekersiz, kolaylık anlaşılır, çizgiırlanması kolaylık, kabil olduğunca az nüshada renkten oluşvarlıkıdır. Her çdenktaş baskı ve boy bos tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok cesim ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Ayrıksı şirket evet da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa neden vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya cesim beis verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e için logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili organizasyonun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin hapishaneğine elverişli olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini ne tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin semtınöbet icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hengâm de temizılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün evet da şirket muhtevain logo tasarlanacağı hengâm o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için selen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hengâm simgenin taşıyacağı meal bakımında bu selen çok önemlidir.